Dobrý den dobří lidé, potřebovala bych poradit, jak udělat vzoreček v tabulce, když potřebuji následující:
soubor má 13 listů, 12 listů je pro každý měsíc v roce a na tom 13 potřebuji sečíst údaje ve sloupcích z 12ti předešlých měsíců.
V jednotlivých tabulkách jsou údaje o zaměstnancích, co odpracovali v daném měsíci, kolik hodin strávili u lékaře, kolik hodin čerpali dovolenou. Zádrhel mám v tom, že v průběhu roku zaměstnanci přibývají nebo ubývají a tak na jednotlivých listech není zaměstnanec vždy na stejném řádku.
Na všech listech se mi opakuje údaj osobní číslo a jméno zaměstnance, kteří jsou řazeni dle abecedy. Pokud ale přijde někdo v průběhu roku, tak mi například v černu naskočí pan Opička na řádek 25, kde předtím byl třeba pan Orel a tak se to vše o řádek posune. Potřebovala bych tedy zadat vzorec s podmínkou, aby na tom 13 listu se sčítali údaje z předešlých 12ti listů pokud je v řádku obsažené třeba osobní číslo 112. A to pak excel bude umět vyhledat na všech 12ti listech daného zaměstnance a vše k němu sečíst v jednotlivých sloupcích.
Nevím jestli jsem to popsala srozumitelně, ale dokáže prosím někdo poradit, jak na to? Moc děkuji.